Συνολικές προβολές σελίδας

«Εμπειρίες από τη φοιτητική ζωή» (στην πόλη του Ηρακλείου) φοιτητικές εργασίες (Γαρεφαλάκη Έφη)


ΕΡΓΑΣΙΑ


Θεματική Ενότητα 1: Εμπειρίες από τις σπουδές σας στο ΤΕΙ.

Μπορείς σε παρακαλώ να μου μιλήσεις, για το πώς βιώνεις την εμπειρία σου στη σχολή;

Τι πρέπει να μάθουμε:

§  Ήταν από τις πρώτες επιλογές σου το ΤΕΙ;
§  Nιώθεις ηρεμία και σιγουριά με την επιλογή σου; Aν όχι τι σε προβληματίζει;
§  Σου αρέσει η σχολή σου, ανταποκρίνεται στους στόχους και στις προσδοκίες σου ως φοιτητής;
§  Στη σχολή υπάρχει κάτι που δεν σου αρέσει και σου δημιουργεί δυσαρέσκεια; Και αν ναι, θα ήθελες να μοιραστείς την εμπειρία σου με παραδείγματα;
§  Κατατάσσεις  τον εαυτό σου στην κατηγορία του καλού και συνεπή φοιτητή; Aν όχι ποιοι παράγοντες στην πορεία των σπουδών σου σε επηρέασαν για το αντίθετο;
§  Aπό την εμπειρία των σπουδών σου, θεωρείς ότι η σχολή σου παρέχει τα κατάλληλα εφόδια για μια καλή επαγγελματική αποκατάσταση;
§  Mπορείς να μου περιγράψεις την συνολική σου εμπειρία στο ΤΕΙ; όσον αφορά το σύστημα και τον τρόπο λειτουργίας του πανεπιστημίου, τις υποδομές του, το κλίμα που επικρατεί στις σχέσεις καθηγητών φοιτητών, τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα σου ως φοιτητής.
§  Εκτός από την προσωπική σου εμπειρία και άποψη θα ήθελες να μας μεταφέρεις και τις απόψεις και άλλων συμφοιτητών σου;



Θεματική Ενότητα 2: Πληροφορίες για το διδακτικό έργο της σχολής.

Θα ήθελες να μου χαρακτηρίσεις τις σπουδές σου όσον αφορά την οργάνωση της σχολής, τον εξοπλισμό, τα προγράμματα, και την υλικοτεχνική υποδομή;

Τι πρέπει να μάθουμε:

§  Είσαι ικανοποιημένος\μένη από το επίπεδο των σπουδών σου και το διδακτικό έργο της σχολής; Ποιες αλλαγές θα πρότεινες για την καλύτερη λειτουργία της;
§  Aπό την εμπειρία των σπουδών σου πιστεύεις ότι  ο σκοπός του Τεχνολογικού Ιδρύματος, η δημιουργία αποφοίτων ικανών έχει επιτευχθεί;
§  Ποια είναι η άποψη σου για τον εξοπλισμό της σχολής, είναι επαρκής; Υπάρχει σωστή και δωρεάν παροχή σε βιβλία και σημειώσεις ή επιβαρύνεστε οικονομικά;
§  Το πρόγραμμα των σπουδών σου είναι ευέλικτο, σε καλύπτει ή θα πρότεινες αλλαγές; Πχ περισσότερες ελεύθερες επιλογές σε μαθήματα
§  Στο τμήμα σου οργανώνονται εκδηλώσεις, σεμινάρια, συνελεύσεις με σκοπό την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών;
§  Ποια είναι η άποψη σου για τις εγκαταστάσεις του Τεχνολογικού Ιδρύματος; Eίναι ικανοποιητικές, καλύπτουν τις ανάγκες τις σχολής και των φοιτητών ή χρειάζονται επεκτάσεις και περισσότερες υποδομές;
§  Θεωρείς καταρτισμένο και αποτελεσματικό το διδακτικό προσωπικό της σχολής;
§  Στην πορεία των σπουδών σου, έχεις αντιληφθεί κλίμα εντάσεων ανάμεσα στους καθηγητές και στους συμφοιτητές σου;



Θεματική Ενότητα 3: Λόγοι  για πιθανό κλίμα εντάσεων ανάμεσα σε καθηγητές και φοιτητές.
Φαίνεται ότι κάποιοι παράγοντες δημιουργούν εντάσεις στις σχέσεις σας με τους καθηγητές. Μπορείς σε παρακαλώ να μου μιλήσεις για τις εμπειρίες σου πάνω σε αυτό;

Τι πρέπει να μάθουμε:

§  Τα εκπαιδευτικά βοηθήματα που παρέχει η σχολή  («συγγράμματα», σημειώσεις,  πρόσθετη βιβλιογραφία) δεν χορηγήθηκαν εγκαίρως.
§  Έλλειψη οργάνωσης και καθυστερημένη ενημέρωση για το πρόγραμμα των εξετάσεων.
§  Ασυνέπεια στις υποχρεώσεις των καθηγητών (παρουσία στα μαθήματα, έγκαιρη διόρθωση εργασιών και γραπτών, ώρες συνεργασίας με τους φοιτητές).
§  Αδικίες και λάθη στην βαθμολόγηση των γραπτών εξετάσεων.
§  Χρησιμότητα ύπαρξης φροντιστηρίων για την καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων.
§  Η ύλη και η θεματολογία κάποιων μαθημάτων  δεν ανταποκρινόταν στους στόχους τους.
§  Απουσία εποικοδομητικού διαλόγου ανάμεσα σε καθηγητές και φοιτητές για απορίες και διευκρινίσεις.
§  Αποθάρρυνση καθηγητών για διατύπωση αποριών, ερωτημάτων και ανάπτυξης την κρίση σας.
§  Μη παροχή ίσων ευκαιριών στους σπουδαστές.
§  Έλλειψη κατάρτισης και εκπαιδευτικής ενημέρωσης κάποιων καθηγητών.
§  Αδιαφορία σπουδαστών για τα μαθήματα με συνεχείς απουσίες.
§  H προκλητική συμπεριφορά κάποιων καθηγητών ή φοιτητών.
§  Κακή Οικονομική ή ψυχολογική κατάσταση των σπουδαστών.
§  Ασυνεννοησία γραμματείας και καθηγητών για καίρια θέματα που απασχολούν τους σπουδαστές και την σχολή.
§  Άλλοι λόγοι.





Θεματική Ενότητα 4: Πληροφορίες για τις σχέσεις μεταξύ συμφοιτητών στο πανεπιστήμιο.
Μπορείς να μου δώσεις μερικές πληροφορίες για το κλίμα των σχέσεων σου με τους συμφοιτητές;

Τι πρέπει να μάθουμε:

§  Έχεις καλές σχέσεις με τους συμφοιτητές σου εντός και εκτός της σχολής;
§  Yπάρχουν εντάσεις μεταξύ σας;
§  Κάνετε παρέα (εντός ή εκτός της σχολής);
§  Υπάρχουν δραστηριότητες στις εγκαταστάσεις του Τεχνολογικού Ιδρύματος (πχ αθλητισμός, χορός) για να έρχονται οι φοιτητές πιο κοντά;
§  Αφιερώνεις χρόνο για συζητήσεις στα διαλείμματα ή στο κυλικείο;
§  Υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ σας; Και αν ναι δώσε μου παραδείγματα.
§  Έχετε κλίμα αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας ή όχι;
§  Ανταλλάσσετε σημειώσεις και πληροφορίες με τους συμφοιτητές σου, που αφορούν το εκπαιδευτικό κομμάτι;
§  Συνεργάζεστε για να περάσετε κάποιο δύσκολο μάθημα ή για την εκπόνηση κάποιας εργασίας;
§  Λειτουργείτε συλλογικά για την επίλυση των προβλημάτων της σχολής ή είστε χωρισμένοι σε ομάδες;


Θεματική Ενότητα 5: Η  φοιτητική ζωή στη πόλη του Ηρακλείου.
Πώς αισθάνεσαι από την εμπειρία σου ως φοιτητής\τρια στην πόλη του Ηρακλείου; Μπορείς να μου μεταφέρεις την εμπειρία σου;

Τι πρέπει να μάθουμε
§  Σου αρέσει η φοιτητική ζωή στο Ηράκλειο;
§  Τι δεν σου αρέσει στην πόλη; Πες μου μερικά παραδείγματα.
§  Θεωρείς ασφαλές και φιλόξενο το περιβάλλον;
§  Οι ρυθμοί ζωής είναι γρήγοροι ή αργοί;
§  To μέγεθος της πόλης το θεωρείς μειονέκτημα ή πλεονέκτημα;
§  Οι μορφές διασκέδασης που διαθέτει πιστεύεις ότι ικανοποιούν και τον πιο απαιτητικό φοιτητή  ή θα ήθελες περισσότερες  επιλογές;
§  Διαθέτει αρκετά φοιτητικά στέκια και εναλλακτικούς τρόπους διασκέδασης;
§  Το φαγητό είναι ποιοτικό και σε καλές τιμές για ένα φοιτητή ή έχεις διαφορετική άποψη;
§  Yπάρχουν επιλογές για κοντινές και οικονομικές αποδράσεις εκτός και εντός του αστικού κέντρου;
§  Πιστεύεις ότι απουσιάζουν χώροι αναψυχής, ανάπαυσης, πρασίνου και χώροι για οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες;
§  Ποιες μορφές διασκέδασης (καφετέριες, νυχτερινή διασκέδαση, κινηματογράφος, πολιτιστικά κέντρα, εστιατόρια, επισκέψεις σε φιλικά σπίτια) προτιμάς ως φοιτητής;
  • Τι επιλέγετε έντονη ή χαλαρή φοιτητική ζωή κατά την διάρκεια των σπουδών σας;
  • Το κόστος διαμονής στην πόλη του Ηρακλείου είναι ακριβό ή ικανοποιητικό για έναν φοιτητή;


Θεματική Ενότητα 6: Πληροφορίες για το αντίκτυπο του κόστους διαβίωσης στους φοιτητές.
Θα  ήθελες σε παρακαλώ να μου μιλήσεις, για το πώς το κόστος διαβίωσης στην πόλη του Ηρακλείου, έχει επηρεάσει την φοιτητική σου ζωή;

Τι πρέπει να μάθουμε:

§  Πιστεύεις ότι οι τιμές στη σίτιση και την στέγαση θα μπορούσαν να είναι χαμηλότερες;
§  H οικονομική σου δυνατότητα σου επιτρέπει να ανταπεξέλθεις στο κόστος διαβίωσης;
§  Πώς χαρακτηρίζεις την οικονομική κατάσταση της οικογένειας σου; Εύκολη ή δύσκολη;
§  Σου δίνουν χρήματα οι γονείς σου;
§  Έχεις εργαστεί ποτέ ή εργάζεσαι για να ανταπεξέλθεις οικονομικά; Και αν ναι για πόσο χρονικό διάστημα;
§  Χρειάστηκε πότε να εργαστείς για να καλύψεις βασικές βιοποριστικές σου ανάγκες ή για  να έχεις μια επιπρόσθετη άνεση στη διασκέδαση και ένδυση σου;
§  Έχεις νιώσει ποτέ ή νιώθεις συναισθήματα άγχους και στεναχώριας λόγω οικονομικών δυσκολιών;
§  Έχει χρειαστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα να περιορίσεις τη σίτιση σου στην λέσχη της σχολής για οικονομικούς λόγους;
§  Το υψηλό κόστος διαβίωσης, σε οδήγησε στην απομόνωση από τις κοινωνικές σου συναναστροφές;
§  Πιστεύεις ότι οι οικονομικές δυσκολίες που πιθανόν αντιμετωπίζετε ή θα αντιμετωπίσετε στη φοιτητική σας ζωή θα επηρεάσουν την απόδοση σας στην σχολή;

       Γαρεφαλάκη Έφη
Φιλόλογος πανεπιστημίου Κρήτης
  Φιλολογικά μαθήματα (Ηράκλειο - Γάζι - Αμμουδάρα) . 
Τηλ. +30 694.956.3452